Opleiding IPG Instructeur – test

Beschikbaar via nabestelling

Artikelnummer: ipg01 Tags:

Beschrijving

Paardensport is jouw passie: Je hebt jarenlang (hobbymatig) ervaring met het werken met paarden en paardrijden. Het spreekt jou aan om anderen het paardrijden te leren? Als daarnaast je interesse ligt bij het werken met mensen met een beperking, dan is de opleiding Instructeur Paardrijden Gehandicapten (IPG) iets voor jou !!

Vooropleiding:

‘IPG’ is een niveau 3+ opleiding. Als je het diploma Instructeur Basissport Allround, Manege, IJslandse Paarden of Western hebt behaald met minimaal een ‘6’ voor het Geven van lessen en het Trainen van paarden, kan je doorstromen naar de opleiding Instructeur Basissport Paardrijden Gehandicapten.

Meer informatie over deze opleidingen kun je vinden op :

IPG Opleiding:

De opleiding loopt van september tot december. Het zijn 10 lesdagen van 3 uur op een praktijkbedrijf. In totaal zijn er 3 centrale dagen. Naast de centrale startbijeenkomst waar de opleiding uitgelegd wordt, is er een centrale dag die in het teken staat van aanpassingen (zadel, teugels) en een centrale dag die in het teken staat van aansturen sportkader (oftewel aansturen van vrijwilligers, ouders en andere betrokkenen bij de combinaties).

Deze opleiding wordt verzorgd door de KNHS in samenwerking met de FPG.

Beoordelingen

Er zijn nog geen beoordelingen.

Wees de eerste om “Opleiding IPG Instructeur – test” te beoordelen

Plaats reactie