Waarom lid worden belangrijk is

Leden zorgen voor draagvlak in de maatschappij waardoor je samen het paardrijden voor gehandicapten naar een hoger niveau kunt tillen. Zowel landelijk in de politiek als regionaal op je eigen manege.

Samen zorgen we ervoor dat de kwaliteit binnen het paardrijden voor ruiters met een handicap gewaarborgd blijft. Als organisatie en instructeur is het belangrijk om te weten hoe je op de best mogelijke wijze een gehandicapte en zijn/ haar paard kunt begeleiden. Een eventuele zorgvraag wil je zo goed mogelijk uitvoeren! Zowel op het gebied van recreatief paardrijden als het fysiotherapeutisch of therapeutisch paardrijden.

De FPG zorgt voor deze kennis en deelt die door middel van de kennisbank. Toegang hiertoe krijg je als je lid bent. We delen kennis door het organiseren van studiedagen en aanvullende opleidingen. We controleren en geven advies over toegankelijkheid binnen maneges.

Alles wat je wilt weten over paardrijden voor gehandicapten in de breedste zin van het woord vind je bij de FPG! Meld je aan als lid.