Wie kan er lid worden van de FPG?

Om lid te mogen worden van de FPG moet je aan een aantal voorwaarden voldoen:

• Non profit organisatie

Het is alleen mogelijk om lid te worden als je een non-profit organisatie bent in de vorm van een stichting of een vereniging.
Maar ook als commerciele organisatie kun je je tegenwoordig aansluiten bij de FPG, maar niet als volldedig lid en heb je geen zeggenschap.

• Gediplomeerde Instructeur Paardrijden Gehandicapten

De instructeurs die les geven bij onze leden hebben een IPG instructeurs diploma. Elk lid moet minimaal een IPG instructeur in dienst hebben. Heeft uw stichting of vereniging nog geen IPG instructeur, dan kun je hier meer lezen over de opleiding tot IPG instructeur.

• Veilige en toegankelijke accommodatie

Belangrijk is dat de accommodatie waar paardrijden voor gehandicapten wordt aangeboden veilig en toegankelijk is. Het is verplicht om een goede RI&E te hebben, de extra materialen zoals een tillift en opstapperron moeten hierin ook zijn meegenomen en voldoen aan de eisen. Het is zeer wenselijk, maar (nog) niet verplicht dat de accomodatie een veiligheidscertificaat heeft. Voor meer informatie over het veiligheidscertificaat zie : www.veiligpaardrijden.nl

In het ledenhandvast kunt u lezen waar een lid op dit moment aan moet voldoen:

Ledenhandvest